Friday, March 6, 2009

Tak larat lorrr...

Minggu ni dah masuk minggu ke-5 aku pregnant. En Tingkerbell cakap, awal bulan depan pergi buat check up dengan doktor.

Serius la, aku rase macam teruk sangat. Tak penah teruk macamni. Kalau aku demam sehari pun, kepala pening sehari pun, dah rase macam teruk giler. Tapi bayangkan keadaan pening kepala, muntah-muntah, tekak kembang setiap pagi, minum air masak pun macam nak muntah, berlaku setiap hari!

Tapi bila aku cerita kat mak aku keadaan aku, mak aku tak de pun teruk masa mengandungkan keenam-enam anaknya. Aku ni yang teruk pulak.

Makan nasi je, muntah balik.

Minum yogurt berperisa buah pun, muntah balik.

Hari-hari, setiap masa nak buang angin macam sendawa.

Naik kereta lama sikit, keluar je kereta terus muntah.

Tension sikit, sakit kepala dengan teruk sampai minyak cakap kapak penuh kat muka tapi tak rasa pape pun.

Ya ampun, teruk sangat la aku rasa. Bila aku cerita kat teman sepejabat, mereka cakap biasa la benda ni. Lepas 3 bulan ok la.

Gile 3 bulan??? Aku baru 5 minggu nih. Bape lama lagi nak tanggung seksa?

Someone told me, itulah keistimewaan bakal ibu. How special we are when we're pregnant. And it's not easy to be a mother kan?

Wanita yang melahirkan anak akan putus 1000 uratnya. Takutnya dengar. Tapi tu la kenyataan.

Baru aku tahu betapa seksanya mengandungkan anak nih. (ni baru bape minggu wehhh!!)

Doakan aku sihat sepanjang masa ya!

2 comments:

  1. nazar ko mcm maner??...da terlaksane ker?....alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. dah lame terlaksana beb. skg dah sopan sket. haahahha

    ReplyDelete

Takkan baca je kot? Komen tak nak?