Thursday, January 7, 2010

Ibu Sayang Rayyan!

Aku rasa kawan-kawan sebaya atau umur lebih kurang aku, semua dah ada anak sendiri. Dan bila baca blog diorang, semua cerita pasal anak. Termasuklah aku.

Dah ada anak sendiri, dah takde benda lain dalam otak. Mesti nak cerita pasal anak. Sape takde anak lagi, mungkin tak tau perasaan ni. Tapi aku dah rasa. Sikit sikit Rayyan, Rayyan. Gi memana, fikir Rayyan. Apa-apa nak buat, fikir Rayyan.

Syukur Alhamdulillah aku dapat anak yang memang tak banyak ragam. Sesetengah baby, buat itu, nangis. Buat ini, nangis. Tapi Rayyan memang tak banyak ragam. Jarang nak dengar dia nangis. Cuma menangis atau marah bila lambat bagi susu atau susu badan aku laju sangat sampai dia lemas. Hah, itu memang dia marah.

Ramai bakal isteri atau bakal ibu yang tanya aku, apa petua aku dapat anak baik. Nak kata aku hari-hari baca Quran tak jugak.

Entah, rezeki Allah bagi anak aku baik. Tapi janganla time baby je baik, dah besar nakal. Tak nak la camtu. Biarla sampai besar dia baik camni. Ok rayyan!

7hb lepas aku bersama family mertua bercuti ke Langkawi. Best. Lagi best, Rayyan memang budak baik. Tak meragam pun. Senang la nak bawak berjalan. Mungkin sebab baru 2 bulan, so keje tido je. Jadi takde la teruk sangat kot. Yang dasat tu, naik bot laju tu bole rilek je dia tido. Kalo panas terik pun, bole tido gak. Sabar jela...

Best sangat pergi Langkawi tu. Tak cukup 3 hari 2 malam. At least kena seminggu baru puas.

Nak cerita tapi takde pic tak best. Nantila mintak pic kat kakak ipar. Baru bole cerita. Betapa bestnye pergi Langkawi tu. Hehe..

Hensem tak saya? Hmmm...

Ni pic masa tengah amik order makan kat satu kedai makan kat Langkawi. Hahaha.. Tido pun boleh posing kan? Anak ibu anak ibu...

No comments:

Post a Comment

Takkan baca je kot? Komen tak nak?