Friday, June 12, 2009

Roda Tak Impian

Malam tadi, biasalah bersama adik-adik bergurau senda bersuka ria sebelum solat maghrib. (Kitorang memang macam ni, suka lengah lengah solat main main dulu) Abah tak balik lagi, sebab tu boleh lepak lepak lagi. Kalau tak, jangan harap.

So kitorang menconteng kat white board. Main game ala ala roda impian. Aku la master so aku bagi soalan. Aku kan memang terer bab bab main game ni. (Mentang-mentang dah menang besar main Roda Impian TV3, berlagak plak)

Klu: SEBELUM & SELEPAS

_ _ _ _ _ _
_ _ _ _
_ _ _ _ _ _

So adik aku bertiga perempuan tu bergilir gilir mintak huruf masing masing. (Masa ni tak main markah, sebab dah maghrib, tak bole main main gelak gelak sangat)

So sampai la ke huruf yang terakhir jadik camni;

_ _ R M _ N
M A T A
J U L _ N G

Kalo korang, mesti dah dapat jawapan kan? Tiga tiga adik aku sangat sengal sampai tak tau jawapan nih. Aku ulang balik, klu SEBELUM & SELEPAS.

Cis, last last adik aku paling bongsu dapat. Itu pun lepas En Tingkerbell bagi jawapan tersembunyi. Sangat tak adil.

So jawapan yang adik aku beri adalah "Cermin Mata Juling"

Maka aku jerit, "Yeahhhh, betul!!!"

Kemudian Yaya (adik 2nd last) yang dari tadi senyap sunyi tiba tiba bersuara.

"Eh, ade ke?"

Maka kami yang lain lainnya ketawa berdekah dekah termasuk la Mak dan En Tingkerbell.

En Tingkerbell dengan baik hati menerangkan kepada Yaya. "Itukan kategori Sebelum dan Selepas, maknanya Cermin Mata dengan Mata Juling. Bukan Cermin Mata Juling"

Aku terus mengutuk Yaya, "Ko ni kalau masuk Roda Impian betul betul buat malu jela"

Baru dia angguk tanda faham.

Yaya ni memang ada masalah nak faham. Agak lambat sikit. Kami semua memang memahami beliau.





p/s: Kalau betul ada Cermin Mata Juling ni, aku bagi kat kawan aku masa kecik dulu name die Ijan sebab juling sangat. Sampai aku geram aku bole tanya die, "Ko pandang aku ke?" hahaha

p/ss: Bile ntah muka aku nak masuk TV nih. Bulan 7 lambat sangat. Duit pun dapat 2 bulan lepas tayangan. Giler tak best. Lambat, dah sengkek nih. Dapat duit bole beli barang baby. Hihi, lagi 4 bulan ni beb.

3 comments:

  1. wahahah... sememangnya yayah tu sengal...
    ckp pasal ijan, lama xnmpk dia...
    hahahaha...

    p/s: ijan la slalu buli aku dlu...:( siyot!

    ReplyDelete
  2. hihi. yaya tu tak paham maksud klu sebelom n selepas tu as.. hahahaha!

    ReplyDelete
  3. Apis - sbb die juling la die suke buli orang

    Za - Hish, yaya tu tgk roda impian banyak banyak kali pun die takkan paham. Mmg lampi sket.

    ReplyDelete

Takkan baca je kot? Komen tak nak?