Monday, January 12, 2009

Saya belum ada wrinkles lagi tahu

Satu pagi yang pening...

"Hello, boleh bercakap dengan Puan Hasni?"

Alaaa.. title Puan tu yang tak sedap dengar. Asal dah kawin je, panggil Puan. Apsal aa? Sebab bagi aku Puan tu untuk orang yang dah ade anak, berkedut dan dah tua sikit.

Aku muda lagi la. Anak pun belum ada lagi ni. Memangla betul kalau dah kawin, memang la kena panggil Puan. Tapi rilek la, panggil Cik Puan pun ok lagi kan? Hahaha...

Seriously hidup lepas kahwin dan sebelum banyak beza. Sebelum kahwin memangla semangat membara. Dapat tidur sekatil, makan semeja, tidur kongsi bantal, aku ade bantal baru (dada dia, awww), aku bole pakai baju En Tingkerbell, tapi die plak tak bole la pakai baju aku kan, jadi pelik nanti.

Tapi aku suka gak. Perangai aku yang malas tu dah jadi rajin sikit. Kalau dulu aku iron baju pagi-pagi sebelum pergi kerja, tapi sekarang aku iron malam sebelum tidur sebab aku kena iron baju dia skali.

Tak pernah-pernah famili aku makan berhidang atas meja, sebab selama ni stok makan cedok dalam periuk pastu mengadap tv. Sebab mak aku suruh dan selalu cakap, "pergi la hidang laki ko makan" atau "pergi la panaskan lauk untuk laki ko tu."

Dan selama ni kalau siapa-siapa suruh aku buat something, aku susah nak buat. Sebab aku suka tangguh-tangguh kerja. Tapi bila En Tingkerbell suruh, "tolong ambik air" atau "tolong basuh spender ni", aku mesti jadi patuh gile. Taat setia pulak. Tapi kenapa bile mak aku suruh, mesti aku lembap gila nak buat kerja.

Haa... Dah kahwin ni aku jadi hipokrit gak. Sebab bile dok rumah mertua, peh! kerajinan terserlah. Tak perlu la apa aku cerita nanti terserlah sangat kehipokritan aku nih. Cukuplah sampai aku rasa mertua aku mesti cakap "rajin menantu umi nih".

Hahaha...

Actually, aku ade berita gembira sikit ni. Tapi lain kali la aku cerita. Sebab kena tunggu dah lepas je benda ni, baru la aku cerita. Baru gempak beb...



Nota: Ditegaskan, aku tak pregnant lagi k. Selalu orang salah anggap kalo aku cakap ade berita gembira. Huh!

No comments:

Post a Comment

Takkan baca je kot? Komen tak nak?